ابزار وبمستر

"🐘2FIL.co🐘"

🖥2FIL.Co Informatics🖥

هلدینگ متخصصین انفورماتیکی مجموعه 2FIL.Co (سایان سیستم)

بازديد: ۲۷۴
عملکرد گیمینگ RTX 2080 Ti بعد از استخراج رمزارز چگونه است؟ بر خلاف چیزی که فکر می‌کنید، خرید چنین کارت‌هایی چندان هم ایدۀ بدی نیست

مدتی می‌شود که اخطارهایی درمورد عدم خرید کارت‌ گرافیک‌ های قدیمی و دست دوم در eBay که از آن برای استخراج رمزارز استفاده شده، داده می‌شود. استفادۀ مداوم از این کارت‌ها باعث می‌شود تا عملکرد آن‌ها در زمینۀ بازی کاهش پیدا کند و در همین راستا یک یوتیوبر با آزمایش کارت گرافیک RTX 2080 Ti که ۱۸ ماه از آن برای استخراخ رمزارز مورد استفاده قرار گرفته، قرار است این ادعا را بررسی کند.

 

 

در این ویدئو، عملکرد چندین بازی در رزولوشن 4K مورد ارزیابی قرار گرفت و برای مقایسۀ بهتر، این شخص کارت گرافیک مذکور را در برابر RTX 2080 Ti جدید قرار داد. بر اساس اطلاعات موجود، کارت جدید عملکرد بهتری را در عناوینی مانند Cyberpunk 2077، Battlefield V و Assassin’s Creed Valhalla ارائه داد و حتی شاهد 10 درصد فریم ریت بیشتر نیز بودیم. البته در بازی Forza Horizon 4 شاهد بودیم که این اختلاف کمی بیشتر بود.

 

همان‌طور که از تصاویر مشخص است، دلیل اصلی این تفاوت عملکرد مربوط به استخراخ رمزارز و به دنبال آن فرکانس پایین‌تر و دمای بیشتر کارت قدیمی است. دمای RTX 2080 Ti که از آن برای ماینینگ استفاده شده معمولاً بین 15 تا 20 درجۀ سانتی گراد گرم‌تر از نسخۀ جدید است و در نتیجه فرکانس افزایشی آن هم پایین‌تر خواهد بود.

البته، چنین چیزی لزوماً به معنای این است که از خرید چنین کارت‌هایی خودداری کنید. همانطور که در نظرات هم ذکر شده بود، شما می‌توانید با عوض کردن خمیر حرارتی که احتمالاً پس از استفادۀ طولانی مدت امکان دارد خشک شده باشد، عملکرد RTX 2080 Ti را بهبود ببخشید. با انجام چنین کاری می‌توان دمای پردازندۀ گرافیکی پایین می‌آید و نرخ فریم ریت را به حالت عادی بازگرداند.

کاربرانی که ممکن است امکان تعویض خمیر حرارتی برای‌شان وجود نداشته باشد، می‌تواند با زدودن گرد و غبار موجود در بخش‌های مختلف کارت عملکرد آن را بهبود دهند. بنابراین، خرید کارت گرافیکی که قبلاً از آن برای استخراج رمز ارز استفاده شده نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های روی میز شما (البته با قیمت پایین‌تر) باشد.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

ما را از نظرات خود مطلع نماييدتماس با ما📞