ابزار وبمستر

"🐘2FIL.co🐘"

🖥2FIL.Co Informatics🖥

هلدینگ متخصصین انفورماتیکی مجموعه 2FIL.Co (سایان سیستم)

بازديد: ۵۷۷
از حافظه های DDR6 و DDR7 سامسونگ چه می دانید؟

شرکت سامسونگ در گزارش سالانه خود اطلاعات تازه‌ای درمورد نسل بعدی رم‌های DDR7 و DDR6 به همراه تراشه‌‎های GDDR6 Plus و HBM3 به اشتراک گذاشت. در همین راستا، Computerbase موفق شد به جزئیات کلی استانداردهای نسل بعدی حافظه‌های غول کره‌ای دست پیدا کنید.

در حال حاضر، جدیدترین نسل رم‌های DDR5 برای نسل دوازدهم پلتفرم Alder Lake اینتل مورد استفاده قرار گرفته است. هرچند مشکلات عمده‌ای در تأمین قطعات این محصولات وجود دارد، اما سازندگان تلاش می‌کنند تا مشکل کمبود موجودی را تا حد امکان حل کنند. سرعت رم‌های DDR5 سامسونگ در آینده نزدیک چیزی در حدود 6400 مگابیت بر ثانیه و در حالت اورکلاک شده بیش از 8500 مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

با نسل جدید رم‌ها ملاقات کنید

هم‌اکنون، تولیدکنندگان حافظه توانسته‌اند اولین ماژول‌های DDR5 خود را با سرعت 7000 مگابیت بر ثانیه عرضه کنند. گفته می‌شود این مورد با گذشت زمان بهبود پیدا می‌کند. همچنین نسل بعدی رم‌های DDR6 نیز در حال توسعه است و در آینده جایگزین DDR5 خواهد شد.

از آنجایی که ماژول‌های DDR5 به تازگی عرضه شده‌اند، انتظار نمی‌رود رم‌های DDR6 را حداقل تا سال 2025 – 2026 در بازار مشاهده کنیم. لازم به ذکر است، رم DDR4 حداقل برای مدت 6 سال به عنوان استاندارد اصلی پلتفرم‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار گرفت و به همین دلیل انتظار می‌رود عرضه نسل بعدی رم‌های DDR6 چند سالی طول بکشد. برخی شرکت‌های تولید کننده رم پیش‌تر از فرکانس 12000 مگابیت بر ثانیه برای ماژول‌های DDR5 خود رونمایی کرده بودند. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود سرعت انتقال داده‌ها در رم‌های DDR6 در بهترین حالت بتواند از مرز 20 مگابیت بر ثانیه عبور کند.

سامسونگ همچنین قصد دارد تا بزودی استاندارد حافظه سریع‌تر GDDR6 Plus را به عنوان جایگزین تراشه‌های GDDR6 عرضه کند. پیشرفت عمده‌ حافظه GDDR6 Plus به بهبود قابل توجه پهنای باند آن مربوط می‌شود، بر اساس اطلاعات موجود گفته می‌شود سرعت این نوع تراشه‌ها تا 24 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و به عنوان بخشی از نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سرعت دیوانه کننده تراشه GDDR6 Plus

چنین تراشه‌ای به کارت گرافیک‌هایی که با گذرگاه رابط 384، 352 و 320 بیت عرضه می‌شوند اجازه می‌دهد به پهنای باند بالاتر از 1 ترابایت بر ثانیه دست پیدا کنند. این درحالیست که پهنای باند پردازنده‌های گرافیکی 256 بیتی در بهترین حالت می‌تواند به 768 گیگابایت بر ثانیه برسد.

در بخش دیگر این گزارش به حافظه گرافیکی GDDR7 اشاره شد و انتظار می‌رود سرعت انتقال داده‌ها را تا 32 گیگابیت بر ثانیه ارتقا دهد. با یک تراشه GDDR7 به همراه گذرگاه رابط 256 بیت و سرعت انتقال 32 گیگابیت بر ثانیه می‌تواند پهنای باند 1 ترابایت بر ثانیه را ارائه دهد. در صورتی که رابط گرافیکی به 384 و 512 بیت افزایش پیدا کند، این مقدار بترتیب به 1.5 و 2 ترابایت بر ثانیه می‌رسد.

در نهایت، غول کره‌ای قصد دارد تولید انبوه حافظه‌‎های HBM3 را از سه ماهه دوم سال 2022 آغاز کند. استاندارد نسل بعدی حافظه HBM به عنوان گزینه اصلی نسل بعدی پردازنده و کارت گرافیک‌های مخصوص دیتا سنترها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که شرکت SK Hynix نیز اخیراً ماژول‌های HBM3 خود را به نمایش گذاشته بود.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

ما را از نظرات خود مطلع نماييدتماس با ما📞